Wednesday 4 May 2011

KT DENGAR..KT BACA...KT DIAM.......

AS’SALAM......  
                
Yup..malam nie stdy nie tuk last paper sem ni...hohoh..subjek yg bosan..haha...agak malas aku nak stdy sebenaqnya..sebab dlam pala otak aku ada mcm2 nak wat...hahaha

     Aku slalu stdy nie aku cm besa la..kdng layan lagu2..ikot mood la..tp malam nie aku layan ceramah agama...hehe.yg di sampaikan USTAZ KAZIM...aku mmg suka ngan ceramah dia..ada lawak,ada lantang,kira bg aku...pandangan2 dia dan pa yg dia ajar senang n mudah bagi aku...

      1st aku dengaq tajok BALA TURUN DARI BUMBUNG RUMAH....hooo...dia bnyk ceritakan fasal FITNAH DAN PERPECAHAN UMAT ISLAM...bkan apa..mmg aku pelik daa tgk politik skang..suma nk jadi jagoh..suma nk bercerita..tu xkena..yg ni saja kena...adoii..sakit pala aku...dahh BOHSANNN..!!dengaq2 org komen...sembang..pa kata kt smbang cmna nk wat kt BERSATU ka..cmna nak wat ISLAM kt kuat...hohoho
Aku tertarik ngan kata2 dia yg dia petik dri kitab Yusof Qadrawi

“....MUNAFIK nya org dahulu..bersama-sama dengan ISLAM dan RASULULLAH  untuk berperang berlawan dengan orang KAFIR....MUNAFIK nya orng sekarang...bersama - sama dengan org KAFIR untuk melawan orang ISLAM.....”

Dan satu lagi....dari HADIS SAHIH...

“....ADAPUN ZALIMNYA DIA,FASIKHNYA PEMERINTAH..PULANGKAN DIA PADA ALLAH..ALLAH AKAN MEMBALASNYA KERANA SESUNGGUHNYA KATA NABI ATAS BATANG LEHER MEREKA APA BARANG YANG DI PERTANGGUNGJAWABKAN DAN ATAS LEHER KAMU ADA BENDA YANG DIPERTANGGUNGJAWABKAN..”
“...MEREKA MEMBUAT DOSA,MEREKA BUAT TIDAK BETUL..PULANGKAN MEREKA PADA ALLAH DAN KAMU PUN BEGITU JUGA  BUAT TIDAK BETOL DAN BERDOSA....KAMU JUGA DIPERTANGGUNGJAWABKAN..”

Hoho...PAKAT2 FAHAM LA SENDIRI..hehe...kalo kt dah tegor dah dh nasihat...dah bg pndangan tp depa xmo ikot..ikot hal mereka dengan Allah...janj tanggungjawab kita dah lepas....

            Lepas tu aku layan lak  tajuk  MENANGIS KERANA TAKUTKAN ALLAH....bnyak ilmu yg aku  dapt dan faham la..Cuma aku nmpak makin lama makin keras nada ceramah dia..mungkin dia kecewa ngan sikap2 orng KITA...huhuhu...tp ayat dia yg menarik aku adalah....

“...KATA LA MACAM MANA PUN..BAGI LA HUJAH MACAM MANA PUN...ORG POLITIK NI BUKAN PAKAI...DIA AKAN KATA HAT DIA GAK BETOI..MANA2 BELAH PUN SERUPA TU..SEBAB KITA LETAKKAN POLITIK MNGATASI AGAMA...PATOT AGAMA DIA ATAS...”

Huuuu..yezaarr..aku stuju ngan pndapat dia tu..hehe..tgk ja la ngan sekekliling kt...masing2 daa besar..dah matang..dah leh fikir...kalo dah tau tu..kalo ikotkan bnyak lagi pa dia crita...huhu...xyah la menunjuk2..biar la org politik terus berpolitik..huhu....daa xlarat daaa nak dengaq suma nie..suma ada KEPENTINGAN MASING2...kita kat bawah nie xyah la nk wat  kesimpulan sndri..pa2 pun tu hal mereka dengan ALLAH....jangan mnjadi fasikh...tu ja la...

KT DENGAR..KT BACA...KT DIAM...sbb kt xnmpak..kt xtau bnda yg berlaku tu BETUL ATAU SALAH.....len la jadi depan mata..kena batang hidung ka....jgn la kata ORANG NI KATA..ORANG NI KATA......
Hehe...WALLAHUALAM.......pa2 kt kembali padaNYA....






p/s -dan Allah lebih Mengetahui yang sebenar-benarnya

No comments:

Post a Comment